Δεν έχουν κάνει τίποτα για τις γραμμές του ΟΣΕ

Στο πολύπαθο θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών του ΟΣΕ, στο τμήμα που διέρχεται τον αστικό ιστό της Λάρισας, αναφέρεται η υποψήφια δήμαρχος, κ.Ρένα Καραλαριώτου.

Σε ειδικό αφιέρωμα της εφημερίδας «Ελευθερία» για το θέμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Διονέλης, μιλώντας σε σχετική ημερίδα του ΤΕΕ Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας, τον περασμένο Φεβρουάριο, δήλωσε : «Και η Λάρισα είναι μεγάλη πόλη και πρέπει να το εξετάζουμε ως θέμα», ενώ πρόσθεσε (για την υπογειοποίηση των γραμμών) ότι «μπορεί να προχωρήσει αν αποδειχθεί αναγκαίο. Βέβαια κάποιος πρέπει να το πει», αφήνοντας, ουσιαστικά, να εννοηθεί ότι κανείς από τις αρχές της πόλης δεν το έχει θέσει ως θέμα στην ΕΡΓΟΣΕ.

Παρά τις διαβεβαιώσεις και τις δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής, τον Νοέμβριο του 2017 ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την επίλυση του προβλήματος, ενάμιση χρόνο μετά, δεν έχει γίνει τίποτα(!). Κι εξακολουθούν να κινδυνεύουν οι ζωές των πολιτών.

 

Αναλυτικά η ερώτηση της «Ε» και η απάντηση της υποψηφίας δημάρχου, κ.Ρένας Καραλαριώτου

“Ε”: «Πριν από μερικές ημέρες πραγματοποιήθηκε ημερίδα που διοργάνωσε το ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας στη Λάρισα με θέμα «Ο σιδηρόδρομος στην Περιφέρεια της Θεσσαλίας». Κατά τη διάρκεια της ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Διονέλης αναφέρθηκε στο ζήτημα της υπογειοποίησης των γραμμών συγκρίνοντας τη Λάρισα με το παράδειγμα της Πάτρας. «Και η Λάρισα είναι μεγάλη πόλη και πρέπει να το εξετάζουμε ως θέμα» είπε ενώ πρόσθεσε ότι «μπορεί να προχωρήσει αν αποδειχθεί αναγκαίο. Βέβαια κάποιος πρέπει να το πει» ρίχνοντας επί της ουσίας το «μπαλάκι» στις αρχές της πόλης.

Εσείς ποια θεωρείτε ως ιδανικότερη λύση αυτή τη στιγμή για τα δεδομένα της πόλης; Την υπογειοποίηση των γραμμών, την δημιουργία παράκαμψης εκτός πόλης ή τις παρεμβάσεις στην ήδη υπάρχουσα γραμμή με σκοπό τη δημιουργία συνθηκών ασφαλείας;

 

Ρένα Καραλαριώτου: Είμαστε υπέρ της υπογειοποίησης των γραμμών

Ήταν Νοέμβριος του 2017 όταν ο κ.Καλογιάννης, σε σύσκεψη στο Δημαρχείο, διαβεβαίωνε τους κατοίκους της Νέας Σμύρνης ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την επίλυση του ζητήματος της ασφάλειας στην περιοχή, από το πρόβλημα που δημιουργεί η διέλευση των γραμμών του ΟΣΕ. Μάλιστα, τότε, ο κ.Καλογιάννης είχε «αποκαλύψει» και τον σχεδιασμό του ΟΣΕ, ο οποίος σχεδιασμός προέβλεπε την υπογειοποίηση των γραμμών από το σταθμό της Λάρισας έως και την έξοδο μετά τη Νέα Σμύρνη. Από τότε μέχρι και σήμερα, δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά, ούτε εγώ, ούτε εσείς -και φαντάζομαι ούτε και οι Λαρισαίοι- γνωρίζουμε τί θα κάνει ο ΟΣΕ.

Ούτε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, γνώριζε κάτι, όπως ο ίδιος υποστήριξε στην ημερίδα του ΤΕΕ. Τελικά, πού είναι η αλήθεια και πού είναι το ψέμα;

Εμείς έχουμε ξεκάθαρη και συγκεκριμένη άποψη για το θέμα. Είμαστε υπέρ της υπογειοποίησης των γραμμών.

Οι μεγαλύτερες ταχύτητες που θα αναπτύσσουν οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί, αλλά και η αναμενόμενη αύξηση των εμπορικών δρομολογίων, το επόμενο διάστημα, είναι δύο στοιχεία που καταδεικνύουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για αύξηση του επιπέδου ασφάλειας, στο κομμάτι που αφορά στον αστικό ιστό της Λάρισας.

Δεν μπορεί να μην έχει ξεκινήσει καν η συζήτηση για την υπογειοποίηση των γραμμών, τουλάχιστον του βορείου τμήματος. Να σημειώσουμε ότι την ίδια στιγμή, στην Πάτρα, προχωρά ο διαγωνισμός για την υπογειοποίηση των γραμμών.    

Για να ξεκινήσει, όμως, η διαδικασία απαιτείται η κατάθεση μιας σοβαρής πρότασης, με συνεργασία των αρμόδιων φορέων, ώστε να καταρτιστεί μια εξίσου σοβαρή μελέτη, η οποία και θα προκρίνει τη βέλτιστη λύση για τη Λάρισα. Μέχρι τότε, η περίφραξη των εγκαταστάσεων, ώστε να μην θρηνούμε θύματα, είναι απολύτως απαραίτητη για την ασφάλεια των πολιτών.

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s